Hiusten erilaiset kerrostusleikkaukset 12.9.2019

Käytiin eilen läpi jo hiusten kerrostusleikkausta, mutta ei päästy tekee sitä ite. Meille näytettiin kerrostusleikkauksen demo ja eri tyylejä miten sitä voi tehä. Mun lemppari metodi oli con cave metodi. Siinä piti tehdä kolmionmallinen osio ja vetää hiusta ylös ja leikata siitä. Muita tapoja kerrostaa olivat kehä ja viipale tekniikat. Ennen kerrostusta, piti jättää turvaosio, ettei hiukseen tulisi lovea. Hiuksiin piti jättää myös sisäkehäosa. Se jätettiin siihen, koska siitä näki mittapituuden. Mun mielestä kerrostaminen on tosi vaikeeta mutta hauskaa. Mun mielestä kaikki leikaaminen on kyllä hauskaa ja kerrostaminenkin varmaan muuttuu helpommaksi, kun sitä enemmän tekee. Mua silti jännittää todella paljon se, kun ens viikolla jo meille tulee oikeet asiakkaat. Toivon vaan että se menee hyvin ja asiakas tykkää siitä lopputuloksesta:).

Con cave kerrostustekniikassa piti tehdä ekaksi ristipääjakaus. Sitten hiuksen takaosasta piti ottaa kolmiomainen vaakaosio, se piti kammata ylösnja leikata vaakaotteella poikki. Sitten piti ottaa seuraava osio samaan mittapituuteen eli ottaa jo leikatusta osiosta mittaa. Kyseessä on pysyvän mitan leikkaus jossa kaikki leikataan samassa mitassa poikki. Con cave kerrostustekniikka tekee alhaalta paksuksi, joten se on minun mielestäni paras ohueen hiukseen. Hius myöskin korostuu päältä tällä tekniikalla.

Viipaletekniikassa otin viipalemaisen osion johon otin vanhaa jo leikattua hiusta jonka kampasin ylös ja leikkasin.






Kommentit

Suositut tekstit