Viisi erilaista digitaali markkinointi kanavaa

Erilaisia digitaalisia mainontatyylejä on todella monenlaisia. Esimerkiksi televisio mainonta on digitaalista ja todella moni varsinkin iso firma käyttää tätä tapaa. Eli laitetaan televisioon mainos joka on ehkäpä tarttuva puheellaan tai hauskan näköinen tai ihan vaan perus mainos televisiossa asiasta tai liikkeestä, jota he mainostavat.
Sitten on radiomainonta. Tässä tekniikassa saatetaan laittaa joku laulu, joka tarttuu todella kovin päähän soimaan tai hokea samaa sanaa paljon, jotta se jäisi mahdollisimman paljon päähän. Radiomainonnassa laitetaan siis radioon puhe, tai laulumainos.
Somemainonta eli laitetaan esimerkiksi instagramiin, snäpchättiin tai facebookkiin mainos jostakin, mitä halutaan mainostaa.
Omat nettisivut, eli jos on oma yritys ja sillä todennäköisesti on omat nettisivut, niin laitetaan omille nettisivuille mainos tuotteesta/ asiasta, jota halutaan myydä ja kaupata.
Tienvarsi näytöt, eli saattaa olla isoja näyttöjä, kuten esimerkiksi täällä Salossa on astrum keskuksen ulkoseinässä kiinni todella suuri näyttö, jolla mainostetaan ihmisten yrityksiä ja niiden toimintaa.

Oma suosikkini näistä viidestä mainonta tekniikasta on varmaankin some mainonta. Se johtuu siitä, että sillä voi tavoittaa eri kohderyhmiä. Sillä tavalla voi tavoittaa nuoria, vanhoja tai esimerkiksi kampaajia, raksamiehiä, kun vain kohdentaa mainoksen heille esimerkiksi facebookissa.
Tämä on siis lemppari mainostapa minulle :).

Kommentit

Suositut tekstit