Ensimmäinen vuoteni hiusalan opiskelijana

Mä olen siis ollut hiusalalla nyt melkein vuoden. Se oli mun ensimmäinen hakutoive yhteishaussa, eli siis todella tälle alalle halusin :). Mun ammatilliset opinnot on omasta mielestä menny tosi kivasti ja on ollut juuri sitä, mitä mä odotinkin! Meillä on tän kuluneen vuoden aikana ollut super paljon erilaisia asioita, mitä ollaan saatu kokeilla ja oppia. Ollaan harjoiteltu mm. hiusten värjäämistä, erilaisia leikkaustekniikoita, tehohoitoja hiuksille ja vaikka mitä muuta. Mä olen oppinut siis todella paljon kaikkea uutta ja hyödyllistä ja opinnot on muutenkin menny tosi kivasti :).
Mä itseni mielestä olen kehittynyt hiusten leikkauksissa eniten. Aluksi se tuntui todella hankalalta tehdä erilaisia esim. kerrostusleikkauksia, mutta nyt olen oppinut omasta mielestäni paremmin tekemään niitä. Myöskin esim. raidotuksissa olen jonkin verran kehittynyt.
Voisin harjoitella lisää kuitenkin porrastusleikkauksia.
Mun oma ammatillinen kasvu viime syksyyn verrattuna on huomattava. Silloin mä en osannut oikeastaan mitään, mitä mä osaan nyt täällä hiusalalla. Eli olen kehittynyt todella huomattavasti :).
Jos mietitään sitä asiaa/asioita, mitkä vaikuttaa lähemmäksi mun parturi-kampaajan identiteettiä, niin on varmaan mun asiakaspalvelu. Mun mielestä mä meinaan olen tosi sosiaalinen ja tykkään todella paljon olla kontaktissa erilaisten ihmisten kanssa.
Mä olen tän alan kautta myöskin löytänyt uuden merkin, josta mä pidän ja se on goldwell. Goldwell on hyvä ja halpa ja mun ihan lemppari juttu kyseiseltä merkiltä on rich repair hoitoainesuihke.
Mä kehitän mun ammatillista osaamistani koulun ulkopuolella vielä niin, että mä laitan läheisteni hiuksia värjäämällä ja leikkaamalla ja vielä välillä erilaisia kampauksiakin tekemällä.


Tässä on linkki kampaukselle, jonka aion opetella tekemään:). Vielä en ole ikinä ehtinyt tätä kokeilla:



https://youtu.be/bUppNoh22DA

Kommentit

Suositut tekstit